Saturday, March 15, 2008

Kalad laulavad Ucayalis

Sellise Arkadi Fiedleri raamatu lugesin kah uuesti enne L6una-Ameerikasse tulekut l2bi. Poolakast loodusuurija kirjeldab Amazonase elu 30-ndatel. Yks eredaimaid episoode oli dzhunglist v2lja karanud malaariahaige eestlasega. Nyyd oleme ise Ucayali 22res, Iquitose linnas. Malaariahaigeid eestlasi pole veel n2inud ning kalade laulu asemel on esialgu kuulda vaid tsiklite p6rinat: kolmerattaline mootorratas on siin vist peamiseks transpordivahendiks. Homme hommikul aga s6idame neljaks p2evaks vihmametsa, et seal laisalt laiskloomi vahtida, piraajasid pyyda ja kanuudes m88da Amazonast kulgeda.

Ecuadori-Peruu piiriyletus oli 8ine ja enam-v2hem valutu (kui mitte arvestada s22sehammustusi). Peruu esimene linn/kyla oli ehmatav. Arvasin, et Peruu nr. 1 rannakuurort Mancora n2eb natuke parem v2lja kui Ylemiste lennujaama k6rval olev ja aiamajadest koosnev asum. Peale Kariibi mere ja Galápagose randu pani Mancora pikk musta liivaga rand vaid 6lgu kehitama. Ainus hea asi oli yhe v2lismaalase poolt peetav orgaanilise toidu restoran, kus sai musta leiba ning toitu ei paneeritud. V6ite arvata, et Mancoras me kaua ei viibinud.

S6itsime l2bi k6rbe Trujillosse. P2ris tr88stitu mulje j2ttis see teekond, mis v6is muidugi olla tingitud ka kuumast ja pikast bussis6idust. L2bisime kolearhitektuuriga linnu ja silmapiirini ulatuvaid kiviklibuseid/liivaseguseid tyhje v2lju. P2ikeseloojang oli samas vapustav ning Trujillo yllatas meeldivalt. Sai taas h2sti syya, m6nusas koloniaalmajas magada ning ilusas vanalinnas patseerida. K2isime vaatamas Chan Chani varemeid, mis oli Chimú kultuuri pealinn. Tegu olevat olnud maailma suurima adooblinnaga. Saime oma silmaga n2ha mis tagaj2rjed on sellel, kui ehitad kuivatatud savist maja piirkonda, millest El Niño ja El Niña aeg-ajalt yle k2ivad, st. linnast ei olnud eriti palju s2ilinud. Siiski oli huvitav n2ha seda v2hestki.

Yks eestlasest r2ndur on Limat kirjeldanud "Delhi - hais + kuritegevus". Ma ei ole Delhis k2inud, aga esimene mulje Limast oli hea. Eks me sisenesime ka vanalinna piirkonda ning seal on selgelt n2ha, mis linn oli m6ni aeg tagasi L6una-Ameerika pealinn. Majad olid suured, v2ljakud avarad. Kuritegevus eksisteerib. L2bi bussi avatud akna yritati kotti k2tte saada. Linnaliinibussidesse hyppavad reisijaid teesklevad mehed, kes vilaval pilgul ripakil olevaid kotte otsivad ning siis taas maha kargavad. Suurlinna v2rk, 8 miljonit elanikku ei ole naljaasi. Suurlinna on 6nneks tunda ka s88gikohtades;)