Saturday, February 23, 2008

Maailma naba

Esimene n2dal Ecuadoris on olnud... mitmekesine. Mitte kyll ilma poolest, mis on peaaegu eranditult pilves ja tihtilugu ka vihmane (2rge muretsege, hiljuti v2lja kuulutatud erakorraline olukord meid siiski puudutanud ei ole) ning mitte just palav. Eelmisel laup2eval kolasime niisiis Otavalo turul, mis oli p2ris kihvt. Loodetavasti saame m6ne pildi ilusatest indiaani naistest ka hiljem yles, nad n2gid oma traditsioonilistes r6ivastes ypris efektsed v2lja kyll. Erinevalt meestest, kes kombineerisid oma traditsioonilist patsi ja kaabut teksade ja tossudega. K6ik olid aga s6bralikud ja nendega kauplemine igati meeldiv.
Edasi yletasime ekvaatori ja liikusime Quitosse. Vanalinn (j2rjekordne Unesco objekt) oli ilus, ilm aga selline Eesti sygis, 6htuti sooja k6igest 12 kraadi ja hotellituba v2gav2ga kylm. Nojah, eks Quito on omajagu k6rgel ka, u 2800 m. Vihma tuli samuti omajagu. Olude sunnil k2isime siis kaks korda kinos (kas ma s8andan 8elda, et ka "Rambo IV" vaatamas?;D)
Nyyd aga turismihoiatus tulevastele r2nduritele. See kannab nime Mitad del Mundo ehk maailma keskpunkt ja asub Quitost paarikymne kilomeetri kaugusel. Olen pyydnud meenutada, aga veel m6ttetumat turismiobjekti ei ole siiani suutnud oma reisipagasist v2lja kaevata... Muidugi, kui teil on yleliigsed kaks dollarit ja te soovite vaadata selle eest suur sammast, mille kylgedele on m2rgitud ilmakaared, siis laske k2ia. Samba sees on ka mingi muuseum, mille eest tuleb juurde maksta. Lisaks saab hypata (astuda, roomata, veereda vmt) yle niinimetatud ekvaatori (joon maas, mis m66deti ekvaatori asukohaks nii umbes aastal 1875, hilisematel GPSi andmetel asub see mitusada meetrit eemal). Me j6udsime sinna, vaatasime teineteisele kohkunult otsa, tegime ringi ymber samba, k2isime paaris t2iesti m6ttetus "paviljonis" ning et makstud raha eest midagigi saada, kl6psisime "ekvaatoril" paar blaseerunud n2oga turistipilti;) O^nneks otsustasime kylastada ka l2hedalasuvat vaba6humuuseumi, mille eest makstud kolm taala n8 p22stsid p2eva. Seal sai muuhulgas k6ndida kinnisilmi m88da "p2ris ekvaatorit" (seda GPSi oma), tasakaalustada naela otsas muna, vaadata, kuidas voolab vesi kraanist alla ekvaatoril ja p6hja- ning l6unapoolkeral, lisaks imetleda paari algup2rast indiaani elamut ning 150 aasta vanust ehtsat kuivatatud pead. Sweet:) Meiega koos olid giidiga tuuril kaks Iiri vanameest, kes kysisid, kas Eestis r22gitakse saksa keelt.
Viimsel p2eval n2itas Quito meile suurlinna pahemat poolt. Alustuseks yritasid j2rjest kolm taksojuhti meilt s6idu eest vajalikust kaks korda suuremat tasu kasseerida. Seal peavad taksod kasutama taksomeetrit, aga yks juht n2iteks v2itis, et m2kket6usu eest on 2 taala lisatasu (m2gises Quitos, khm). Kui olime k2inud k8israudteega m2e otsas (4100 m k6rgusel) n8 vaadet imetlemas (m2e tipp oli paksus pilves, seega me k6ndisime veidi aega kylma pilve sees ringi ja kobisime alla tagasi) ning istusime enne bussi peale minekut yhte kohvikusse s88ma, pandi pihta mu daybag st v2iksem seljakott. Ei saanudki aru, mitmekesi p2tid tegutsesid, kas kahe, kolme v6i neljakesi. Marek oli kohviku ukse kyljes olevat p2evamenyyd lugemas, kui yks naine juhtis ta t2helepanu mingile m6ttetule plakatile. Samal ajal koputas yks mees mu vasakule 6lale ja osutas Mareki suunas ning sekundi murdosa jooksul oli kott mu parema kyynarnuki k6rvalt kadunud. Tagantj2rgi v6ib ainult m6istatada, kas abivalmis mees, kes mulle n2itas, et "yks tydruk jooksis su kotiga sinnapoole" oli t6esti abivalmis pealtn2gija v6i juhtis ta mind ja turvameest vaid valele teele. Igatahes polnud j2rgijooksmisest enam mingit kasu. Kohalik politsei trykkis vana kooli kirjutusmasinal meile n8 raporti ega teeselnudki, nagu oleks meil lootust neilt enamat abi saada. Nyyd katsetame teenuste vaba liikumist tegelikkuses, st vaatame, kas meie inglise kindlustus meile midagi maksta soovib. O^nneks j2i alles k6ik reisi j2tkamiseks h2davajalik - passid, raha, kaardid ja reisitshekid. Ja ma loodan, et need t6prad m6tlevad hanza.neti PIN-kalkulaatorit n2ppides end ogaraks, et mis peen tehnikavidin see kyll on;P
Et p2evale punkti panna, m2ngis yks tegelane Bañosesse suunduval bussil bussifirma t88tajat ja yritas tungiva abivalmidusega saada Marekilt tema daybagi, et seda pea kohal asuvasse riiulisse paigutada... Oli t6esti viimane aeg Quito seljataha j2tta.