Monday, May 12, 2008

Naine, n6rkus on su nimi

Jah, ma lubasin kyll vaikida nagu haud. Aga v6ib, ma olen sellise natuke l2rmakama haua moodi? Sest lihtsalt ei saa j2tta veelkord ytlemata, kuidas mulle Argentiina meeldib. Ei oleks ilus kurvastada, et nende majandus 2002. aasta krahhist ja peeso devalveerimisest j6udsasti kosub, kuid lootkem siiski, et inflatsioon hindadele liialt liiga ei tee, kuna siia on tarvis tagasi tulla. Lisaks ilmsetele atraktsioonidele nagu n2iteks vein, ilus loodus ja meeldivad inimesed, on siin veel midagi, mis poeb hinge ja teeb kurvaks, et m6ne p2eva p2rast on juba kojuminek. Lisaks j2i Tulemaa t2iesti n2gemata (aeg sai otsa ja nats liiga kylm ka juba) ning riigi ylemisest otsast 6nnestus vaid Iguazu koskesid vaadata. P2ris syrr oli kylmast sygisesest Patagooniast rohelisse lopsaka loodusega Puerto Iguazusse maanduda. Ja eriline tase oli muidugi see, et vaatasime u 5 tunniga kosed "2ra" (v2ga 2ge, kuigi ma ootasin vist natuke suuremaid;p) ning 6htul istusime juba uuesti bussile, et 18 tunni p2rast Buenos Aireses olla... Ekspressturism, ma ytlen.


Saabudes v6is Buenos Aires Heraldist lugeda, et Tshiili Chaiteni vulkaanipurskest leviv tuhapilv oli j6udnud ka BA kohale (3500 m k6rgusel; silmaga kyll midagi peale tavalise suurlinna sudu n2ha pole) ning kaks Ameerika lennufirmat olid oma lennud peatanud, samuti oli 2ra j2etud mitmed riigisisesed lennud. Tegelikult muudeti t2nu tuhale ka meie siselennu teekonda. Hetkel oleme kergelt p6nevil, et kas me kolmap2evane tagasilend Euroopasse ikka toimub, aga Lufthansa esialgu siiski lendab. Oleme muidu n2inud ka seda "Aircrash Investigationsi" osa, kus lennuk vulkaanituhast l2bi lendas - pardal viibijatele p2ris p6nev vaatem2ng (liivapaberi-efektiga kaasnev virmaliste sarnane n2htus + ajutiselt t88tamast lakkavad mootorid), aga ise j2taks selle sh6u vast vahele...



Praegu siis avastame BA erinevaid linnaosi. K6igepealt boheemlaslik Palermo, eile rikaste linnajagu Recoleta ja t2na antiigiturust kihav San Telmo ning uskumatult v2rviline La Boca. Recoletas 6nnestus n2ha ka mitmeid koerajalutajaid. Rikkad inimesed ei viitsi (v6i pole neil rikastumise k6rvalt mahti) ise oma koeri jalutada ja selleks palgatakse vastav isik, keda v6ib siis n2ha m88da t2navat k6ndimas, 5-10 eri suuruses ja t6ugu penist koosnev pundar rihma otsas. Kusjuures need puntrad patseerisid ringi pealtn2ha t2ielikus s6pruses ja harmoonias. V6ibolla on rikaste inimeste koerad lihtsalt ise2ranis h2stikasvatatud. Recoleta kuulus surnuaed oli oodatust v2iksem, aga meenutas veidi Pariisi Pere Lachaise'i. Ka mitmed kesklinna laiad t2navad meenutavad kohati Pariisi bulvareid (yks kohalik v2itis kyll, et kesklinnas pidavat domineerima Hispaania arhitektuur, aga ma ei ole sellisteks peensusteks v6imeline). L6una-Ameerikaga selle tavat2henduses on siin ikka v2ga v2he pistmist.


Marekil on praegu kyll natuke mustad p2evad. Eile n2iteks sattusin ma vaimustusse Recoleta n2dalavahetuse turust ja pea kaks tundi l2ksid nagu lennates. Ma ei tea inimest (ega isegi meest;), kes poodlemist ja turglemist (v.a toiduturud) sama palju j2lestaks kui tema, arusaamatu...;D Milline n88k siis, et ta just minu otsa on komistanud. Peale selle ei saa ta minuga yldse jagada oma vaimustust k6igi nende grill-liha k2ntsakate yle, mida iga uus p2ev tema teele heidab, sest enamasti ma keeldun neid isegi maitsmast... M6nel mehel ikka yldse ei vea. Muidu aga on k6ik endiselt v2ga tore ja vein voolab j2tkuvalt ojadena.
Elo

4 comments:

Marliis said...

Te peaksite tegema kompromissi, nii kaua kui sina ostled, sööb tema liha :)

Anonymous said...

H�pake �les alla ja vehkige k�tega, kui tagasi j�uate. Et me k�ik teaks, et te tagasi j�udsite

Anonymous said...

hehhee, mulle jäid ka need koerapuntrad meelde... + näiteks bariloches olid ka enamik koeri lahtiselt, ilma peremeheta, ilusa välimuse ning sõbraliku iseloomuga. see on mingi argentiina värk, ma kahtlustan. kadri

Elo said...

Jep - Argentiinas (Tšiilis ka) olid Lõuna-Ameerika kõige ilusamad ja sõbralikumad koerad. Aeg-ajalt võtsid ennast sulle sappa ja hängisid sapa liputades mõnda aega kaasas. Kehvemal järjel olevates riikides olid küll kõhnemad ja kurjemad;)